Fra 750 forhandlere til mer enn 15.000 på fem år

31 desember 2008, skrevet av AftermarketNews

PORTER, Texas -- For fem år siden var Royal Purple mest kjent for produksjon av syntetiske smøremidler til det industrielle marked. Likevel, i dag, er selskapet blitt mest kjent for sine smøreprodukter innen forbrukermarkedet.

Det som de beskriver som en enkel "101 markedsføring," har gjort Royal Purple stolt over å si at de har vokst fra 750 butikkforhandlere for fem år siden, til mer enn 15.000 forhandlere i dag.

"Vi forsøkte å komme inn på forbrukermarkedet i flere år, uten større hell, forteller Royal Purples konsernsjef Lee Culbertson", men da vi bestemte å gjøre en felles innsats og ansatte en person for dette, [forbrukermarkedet], tørr jeg si at vi ble litt overrasket over veksten." 

Denne felles innsatsen har gjort Royal Purple til den raskest voksende syntetiske smøreoljeprodusent i USA ifølge selskapet. Royal Purple er nå den tredje mest solgte syntetiske motorolje i USA, kun bak Mobil1 og Castrol Syntec, i henhold til NPD data.
 
VP for forbrukersalg, Mark McFann gir mye av suksessen til  'Marketing 101' markedsføringsprinsipper og filosofi. Alt begynner med fokus på produktets kvalitet og ytelse. Ta vare på disse ting først og fremst, så vil alt annet falle på plass, sier McFann. 

I et nylig intervju, kom han med andre viktige prinsipper som skal til for å oppnå en suksess i markedet.

Tørr å være annerledes, skill deg u
Fra navnet Royal Purple, til å markedsføre den lilla fargen på emballasjen, og å produsere sin egen oljeoppskrift med navnet Synerlec, så går Royal Purple annerledes fram og skiller seg ut fra andre selskaper som selger til forbrukere. "Hvis alle andre markedsfører sine produkter på samme måte, da er det en god indikator for oss at vi gjør det på en annen måte, sier McFann. "Ta for eksempel racing. Mange tror at hvis vi bruker millioner på å sponse racing så vil det gi suksess, men vi mener det ikke er verdt pengene å forsøke å utkonkurrere vår rivaler i å dele ut penger bare for bli sett. Men vi vil opprettholde en tilstedeværelse (i racing) for R&D, men vi føler at vi får mye bedre uttelling på vår investering i andre aktiviteter. 
 
Vær selektiv med distribusjonen 
McFann mener det er bedre å la tilbudet ligge noe bak etterspørselen. "Vi har med respekt sagt nei til flere distributører, sier McFann. "Vi vil ikke oversvømme markedet og stilltiende oppmuntre distributører til å selge oljen basert på pris, i motsetning til kvalitet.  Vi ønsker å opprettholde et kvalitetsstempel også når det gjelder forhandlere.

Holde fokus og la produktet utvikle seg
Vi innser at det som brakte suksess i går, ikke vil  nødvendigvis gi suksess i morgen, sa McFann, "Så lenge vi er klar over at endringer i markedet er konstant, og det at vi er ærlige mot oss selv og våre prinsipper, da tror vi Royal Purple vil fortsette å vokse også i årene som kommer."

Royal Purple® Syntetiske oljer gir deg overlegne driftsforhold i forhold til andre gode mineralske eller syntetiske oljer. Dynotester foretatt av Hot Rod Magazine  og andre, viser at bruken av Royal Purple®  vil føre til:

 

- Økt effekt    
- Redusert slitasje
- Sparer energi
- Lenger tid mellom oljeskift

 Se tester

Nyheter

RP motorolje har blitt godkjent av NMMA sammen med 3...
Tilbakemeldinger viser store besparelser, når det...
Fra 750 forhandlere til mer enn 15.000 på fem år 31...
Steven Matz Authentic Jersey